Pasii achizitionarii unei locuinte
Procesul de cumparare are loc in trei pasi simpli, in functie de tipul de contract ce urmeaza a fi semnat:
- Contractul de rezervare – 2000Euro
- Promisiune de vanzare cumparare – 30%
- Contract de vanzare cumparare – 70%
- Contractul de Rezervare – se semneaza intre reprezentantul dezvoltatorului si client in vederea scoaterii proprietatii de la publicitate si pregatirii documentelor pentru semnare antecontract. Valoarea Rezervarii este de 2000 euro la data semnarii antecontractului se returneaza integral.
- Promisiune de Vanzare-Cumparare (Antecontractul) – se va perfecta in fata notarului si implica un avans de min 30% din pretul locuintei care, de asemenea, va fi dedus din costul total in momentul semnarii contractului de vanzare-cumparare.
- Contractul de Vanzare-cumparare – este documentul in baza caruia vei primi actul de proprietate al locuintei, se va perfecta (in prezenta notarului ) dupa efectuarea receptiei imobilului la finalizarea lucrarilor de construire. In mometul semnarii contractului de vanzare-cumparare locuinta va fi achitata integral din surse proprii sau accesand un credit bancar.
Documentele necesare semnarii
Pentru achizitionarea unui apartament ca persoana fizica:
- Contractul de rezervare – aveti nevoie de o copie dupa buletinul de identitate. Ca anexa la contract se ataseaza planul locuintei in care este descrisa suprafata utila, locatia in cadrul planului de etaj si planul locului de parcare daca este cazul.
- Promisiunea de vanzare-cumparare se semneaza in fata notarului si inainte de semnare trebuie prezentate urmatoarele acte: copie dupa certificatul de casatorie (daca este cazul), copie dupa actele de identitate.
- Propietarul trebuie sa pregateasca un set preliminar de documente privind stadiul edificarii proprietatii.
- Contractului de vanzare-cumparare se semenaza in fata notarului si ti se vor pregati urmatoarele acte de catre proprietar: Extrasul de Carte Funciara pentru autentificare, Certificatul de Performanta Energetica in original, Cadastrul imobilului si al locului de parcare, Certificat Fiscal, Adeverinta de la asociatia de proprietatari (daca este cazul)
- In plus, notarul iti poate cere alte documente considerate necesare pentru finalizarea procedurii de achizitie (in funtie de metoda de achizitei: draft credit ipotecar, garantare, imputernicit banca, etc)
Pentru achizitionarea unui apartament ca persoana juridica:
- Pentru contractul de vanzare-cumparare, vom avea nevoie de Certificatul de inmatriculare si Actul Constitutiv al companiei si de actul de identitate al reprezentantului.
- Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau imputernicire notariala pentru reprezentant.
Nota importanta
- Toate materialele publicitare/comerciale in legatura cu acest proiect rezidential (brosuri, pliante, fotografii, imagini sau simulari 3d, materiale video, texte, prezentari etc), indiferent de suportul pe care sunt stocate, prezentate si/sau transmise catre public sunt elaborate in scop exemplificativ, nu creeaza obligatii contractuale, nu constituie oferta de contractare si pot fi modificate oricand, in mod unilateral, de catre Dezvoltator.
- Toate si orice referinte/informatii/caracteristici/parametri/specificatii cu privire la facilitatile si specificatiile tehnice acestui proiect rezidential, care se regasesc in continutul materialelor publicitare/comerciale cu titlu informativ, pot fi modificate unilateral de catre Dezvoltator pe parcursul executarii proiectului rezidential in toate fazele acestuia.
- Informatiile cu caracter tehnic prezente se regasesc in Memoriul Tehnic de arhitectura al proiectului si in documentatia depusa in vederea autorizarii si vor fi mentionate si detaliate in cadrul fiecarei oferte solicitate de catre orice client interesat, precum si in documentele cu caracter contractual ce vor fi incheiate cu fiecare client in parte. Pentru oferte si contractare clientii sunt rugati sa se adreseze direct si exclusiv reprezentantilor autorizati ai Dezvoltatorului.